Yenilenme ve Tazelenme Fırsatı

Geride kalan koca bir yıl daha. 2013’ü de geride bırakarak, yeni umutlarla yeni bir yıla başlıyoruz. Umarım hayat size güzel sürprizler hazırlar, sağlık, mutluluk ve huzur kavramları hayatınız yer eder.

Hayat bu sene bana güzel bir sürpriz hazırladı. İkinci bebeğimin yolda olduğunu müjdeledi. Düşünmediğim bir yola soktuğu gibi, hayatıma yeni bir yön verdi. Ben 2014 yılının ikinci haftası itibariyle ofis hayatıma bir süre ara verip, iki kızımla ilgilenmeye karar verdim. Yenidoğan kızımı emzirmek, Bade’yle daha çok vakit geçirebilmek için bu kararı aldım. Nasıl bir yıl beni bekliyor gerçekten hiç bilmiyorum. Hem korkuyorum hem de heyecanlıyım ve  bir an önce başlasın isterken, bir yandan da daha önce hiç deneyimlemediğim bu durumdan çekiniyorum. İki çocukla ilgilenebilecek miyim? Kendime ve eşime, bir çift olarak bize vakit ayırabilecek miyiz? Kızımın kardeşiyle ilişkisi nasıl olacak? Bunları hep yaşayıp göreceğiz.

Ofis hayatıma ara veriyorum demek, üretmeyeceğim, çalışmayacağım anlamına gelmiyor tabii ki. Kendimi toparladıktan sonra kitaplarıma geri dönmek, serbest zamanlı çalışmaya devam etmek istiyorum. Aslına bakarsanız ben hep bunu yapmak istiyorum ama bir nevi insan kendini güvence altına almak için bir ofis çatısı altında toplanmayı tercih ediyor.

Bu sene neler yaşadım diye göz attığımda;

  • İş değiştirdim.
  • Ailecek ilk tatilimizi yaptık. Antalya ve İzmir’e gittik.
  • Yılın yarısını hamile geçirdim.
  • Anneannemi kaybettim.
  • Spor ve sağlıklı beslenme hayatımda iyice yer kapladı, artık benim için olmazsa olmaz haline dönüştü.
  • Dostlarımın bebekleri oldu.
  • Güzel filmler izledim, müzikler dinledim, güzel yemekler yedim.

 

Bade;

  • Yürümeye başladı.
  • Suyla tanıştı.
  • Konuşmaya başladı.
  • Yemek konusunda tercihleri netleşti.
  • İlk öpücüğünü anneannesine verdi:)
  • Bir sürü dişi daha oldu.
  • Doya doya anneciğim, babacığım dedi.
  • ve abla olacağını öğrendi. Şimdilerde karnımla konuşuyor.

 

Ve şimdi de 2014 dileklerim:

En başta kızım Deniz İpek’in sağlıkla doğmasını, Bade Bahar’ın sağlığını ve mutluluğunu, eşimin sağlığını ve işinde yükselmesini diliyor ve kendim için de sağlık, sabır ve üretkenlik talep ediyorum. Her işin başının sağlık olduğuna inandığım için bu benim olmazsa olmaz dileğim aslında.

p.s: 2011 yılından beri yeni bir ülke görmedim sevgili Noel Baba, rica etsem haneme biraz da seyahat yazabilir misin?

Ülkemizde olan bitene kayıtsızım sanmayın, ben isterim ki bu blogu okurken kafanız dağılsın, okuduğunuzdan zevk alın.

Bu yazıyı okuyan herkesi sevgiyle kucaklıyorum! 2014’te bol bol paylaşım dileğiyle! Image

 

Advertisements

Gebelikte Hangi Egzersiz Rutinlerini Takip Ediyorum?

Not: Yoga ya da pilates eğitmeni değilim. Bu yazı tamamen kendi deneyimlerimden yola çıkarak yazılmıştır. Herhangi bir spor programına başlamadan önce doktorunuza mutlaka danışmalı ve alışık olmadığınız bir şekilde bedeninizi zorlamamalısınız. Unutmayın ki hamilelik dönemi bir yarış değildir. Kendinizi “iyi hissetmek” ana hedef olmalıdır.

Merhabaaaaa!!! Hamileliğimde son trimester‘a girmiş bulunuyorum. 28.haftayı devirdik, hatta 29.hafta kapıyı çalmak üzere. Günlük işlerimin tamamını yapabiliyor, rahatça oturup kalkabiliyor ve gece yarısı kramplarından uzak güzel bir uyku çekiyorum. Bade’ye hamileyken geçirdiğim hamilelik döneminden oldukça farklı hissediyorum. Farklılıktan kastım sadece aynada ya da tartıda gördüğüm değil. Hamileliğin keyfine varıyor, endişelerden uzak bir dönem geçirmeye çalışıyorum.

20 aylık bir kızınız ve tam zamanlı çalıştığınız bir ofis hayatınız varken, canınız istediği zaman dinlenemiyorsunuz. Bu sebeple ilk hamileliğime göre kendimi daha az “şımartabileceğimin” farkındaydım. Nitekim beklediğim gibi oldu. Bu sefer daha aktif olmak zorundaydım. Hamileliğin ilk döneminden itibaren doktorumundan egzersiz onayı alarak araştırmalara başladım. Malum hamilelikte spor konusunda birçok Türkçe kaynağa ulaşabilirsiniz ama “nasıl” spor yapılabileceği konusunda Türkçe kaynaklar doyurucu değil. Bu sebeple ilk durağım Youtube oldu. Hamileliğin başlarında birkaç egzersiz programı buldum. Benim gibi zaman bulamayanlar için harikaydı. 10 ile 20 dakika arasındaki videolarla başladım. Hemen her gün orta tempoda en az 20 dakika koşu bandında yürüyüş yaptım. (Koşu bandı, benim de pek sevdiğim bir alet değil ama ancak  Bade uyuduktan sonra spor yapabildiğim günlerde hayat kurtarıyor. Odanın yürüyüş öncesinde, sırasında ve sonrasında iyi havalandırılmasına dikkat edin.)

13.haftayla birlikte 20 dakikalık egzersiz rutinini değiştirmeye karar verdim ve Youtube’da Lizbeth Garcia’yla tanıştım. 10’ar dakikalık 5 setten oluşan pilates programı tam bana göreydi. Hamilelik sırasında yapılan egzersizler genelde rahatlamaya yöneliktir. Hamile kalmadan önce aktif spor yapan anne adayları bu programları yeterince zorlayıcı bulmayabilir. Lizbeth Garcia ile 10 dakikalık hamile pilatesi istediğim gibiydi. Vaktim yoksa 10×2 yaptım, vaktim varsa ve canım istiyorsa tüm programı uyguladım. Mrs.Garcia’nın da belirttiği gibi egzersiz yapmadan önce mutlaka vücudunu dinlemeli ve kendinizi  zorladığınızı düşündüğünüz yerde bırakmalısınız.

10 Minute Solution Prenatal Pilates with Lizbeth Garcia

Image

İhtiyacınız olan:

Pilates matı

İki dumbell (1-3 kg arası)

Büyük bir yastık

Avantajları:

  • 10 dakikalık her birinin ısınma ve soğuma  bölümlerini de içermesi.
  • Dar vakitte  uygulanabilmesi
  • Farklı kademeler içermesi (standing pilates,core pilates, pilates for buns and thighs, total body pilates ve pilates for flexibility)
  • Ücretsiz olması
  • Lizbeth Garcia’nın çekim sırasında hamile olması
  • Image

 

Dezavantajları:

  • Bazı hareketlerin geçişi 10 dakikaya sığdırılabilmesi için çok kısa tutulmuş, ilk yapışınızda eğitmeni yakalamak zor oluyor.
  • Total Body pilates, setin içinde en zorlayıcı olanı. Eğer ağırlıkla çalışmaya alışık değilseniz yarım kiloluk dumbelllar ile bile başlayabilirsiniz
  • Core pilatesteki bazı hareketler 20.haftadan sonra tavsiye edilmiyor. Sırtüstü yatıp karın çalışmak sizi rahatsız hissettirirse kesinlikle yapmayın.

 

 

Prenatal Yoga Routine wih Lara Dutta

Image

Lara Dutta, Hint asıllı Amerikalı bir aktrismiş. Ben de ismini yeni duydum. Hint aksanlı İngilizcesi ve rahatlatıcı sesiyle bence harika bir yoga rutini. Yatmadan hemen önce yaptığım 30 dakikalık bu yoga seansı uyumanıza yardımcı olacağı gibi, bilgisayar başında ya da ev işleriyle zorlanan omurganızı rahatlatıyor. Yogayı diğer egzersizlerin yanında haftada 2 gün uygulamaya vakit bulabildiğim için başka bir program aramadım. Size de tavsiye ederim.

Image

Avantajları:

  • Anlaşılır, temiz hareketler
  • Isınma ve soğuma hareketlerini içermesi
  • Rahatlatıcı ve huzur verici bir ses
  • Ücretsiz olması
  • Lara Dutta’nın çekim sırasında hamile olması

 

Dezavantajları :

Yok diyebilirim. Oldukça işe yaradı. Daha önce hiç yoga yapmamışsanız bile başlayabilirsiniz.

 

Sara Haley “Expecting More”

Image

Strong, Fun and Sexy! Kızıl saçlı fit anne, Reebok master trainer’ımız Sara Haley, kesinlikle denediğim en iyi hamile egzersiz programına sahip. 6 farklı programdan oluşan “Expecting More” DVD’si hamilelik öncesinde de aktif olarak spor yapan anne adayları için birebir. Online izleme şansınız olmadığı için ya DVD’sini sipariş edeceksiniz ya da kargodur, gümrüktür bekleyemem derseniz hepsini parça parça web sitesinden indireceksiniz.

İhtiyacınız Olan:

Pilates Matı

İki dumbell (1 ila 3 kg)

Kolçaksız sandalye

Avantajları:

  • En kısa program 26 dakika vve 8 dakikalık ısınma ve 8 dakikalık soğuma bölümlerinden oluşuyor.
  • Eğer spor yapmaya alışıksanız, sadece bedeniniz rahatlamayacak aynı zamanda gerçek bir kardio egzersizi yapmış olacak ve ter atacaksınız.
  • “Sweat Strong Up” ile kollarınızı, “Sweat Strong Down” ile bacak ve kalçanızı çalıştırabilirsiniz
  • “Synergy” bölümünde ( 8 dakika ısınma + 45 dakika kardio egzersizi + 8 dakika soğuma) Sara Haley’nin iki farklı asistanı egzersizin modifikasyonlarını gösterdikleri için zorlandığınız yerde farklı şekilde uygulama yapabilirsiniz.
  • Programlardan birini indirdiğinizde 9 aylık spor programını da görebilirsiniz.
  • Sara Haley’nin çekim sırasında hamile olması
  • Size kırılacak bir vazo gibi davranmayıp, hamile bir kadının da seksi ve formda olabileceğini hissettirmesi

Dezavantajları:

  • Ücretli (Bölüm başı 10 ila 15 Dolar ama bence kesinlikle değer, bir kere bu ücreti ödeyip videoyu indiriyorsunuz.)
  • Daha önce spor yapmadıysanız “Synergy” ile başlamayın. DVD’nin en zorlayıcı bölümü.
  • Programı satın almadan önce bölümlerin içeriği hakkında çok detaylı bilgiye ya da kısa bir özetine ulaşamıyorsunuz. Youtube’da programın genel olarak anlatıldığı bir bölüm var. (Bu konuda bana danışabilirsiniz ya da İngilizce bilginiz yeterliyse yabancı kaynaklardan bilgi edinebilirsiniz)
  • “Synergy” bölümü için geniş bir odaya ihtiyacınız var.

Image

 

Tüm bu programları tek başınıza doğru bir şekilde uygulayabilmek için başlamadan önce mutlaka bir kez izlemenizi öneririm. Tek başına motive olmak zor olabilir kabul ediyorum, bu sebeple mutlaka yapmaktan zevk aldığınız, hoşunuza giden ve sizin için uygulanabilir egzersizi seçin. Örneğin koşu bandında yürüyüş yapmak zor geliyorsa  ve keyif vermiyorsa, imkanınız  da varsa yüzün. Pilates ya da yoga yapmak istiyor ama tek başınıza motive olamıyorsanız grup derslerine katılın. İmkanınız ya da vaktiniz yoksa bile mümkün olduğunca fazla hareket etmeye çalışın. Unutmayın siz hasta değil, hamilesiniz. Bu dönemin keyfini sürün! Kendinizi ve bebeğinizi dinleyin.